تبلیغات
[cb:جنبش فرهنگی سربازان امام زمان]

جنبش فرهنگی سربازان امام مهدی(عج)

سكولاریزم،بزرگترین خلط و شبهه ی تاریخ بشر

اسلام 
دین ، حداقلی یا حد اكثری؟
ما معتقدیم كه دین اسلام و كلا هر دینی برای سعادت انسان آمده است و برنامه ی تكاملی انسان است در جهت اشرف المخلوقات شدن و مصداق بودن برای این خلقت كه خداوند فرمود :«فتبارك الله احسن الخالقین».
از آغاز خلقت انسان در روی زمین خداوند پیامبرانی برای هدایت انسان فرستاد كه اولین انسان آدم ابوالبشر اولین پیامبر خدا بود و تا الآن (آخرالزمان) نیز هدایت بیپایان الهی شامل حال انسان است و انسان از تعالیم وحی خداوندی متنعم می باشد و فیض الهی برای هدایت بشر در صراط قطع نشده است .
ولی سوالی مطرح است كه دین چگونه برنامه ایست و چگونه باید اجرا شود و در چه حدی باید در زندگی انسان ایفای نقش كند ؟كه این سوالات را میشود در مرتبه ی متاخری نیز مطرح نمود یعنی بعد از اینكه با این موضوع كه اصلا چرا باید دین و برنامه ی زندگی و سعادت بشر از سوی خدا بیاید ؟
ما معتقدیم كه چون انسان مخلوق خداست و خداوند او را به طور مطلق میشناسد و مطلق شناخت را در مورد انسان دارد ؛ فقط او صلاحیت نوشتن چنین برنامه ی را میتواند داشته باشد .
و حال سوالات مطرح شده ی قبلی . با توجه به معارف دینی (اسلامی) اسلام و هر دینی كه قبل از اسلام بوده و بعد از ظهور اسلام به عنوان نسخه ی جدید آن منسوخ شده است ؛ دین در تمام عرصه های زندگی بشر بر روی كره خاكی ایفای نقش میكند و حضوری راهبردی دارد و انسان با كمك این راهنمای همه بعدی در زندگانی خودش ، خود را بنده ای از بندگان خدا میبیند و در طریق عبودیت (فلسفه خلقت) راه می پیماید تا به فلسفه ی خلقتش دست یازد و مصداق ندای حق (عبدی. بنده ی من...) گردد.
پس دین ما دینی حد اكثری است و باید در تمام زندگی مان رنگ دین حس شود . در مقابل این عقیده ، تفكری در زمان اواخر قرون وسطی در اروپا و قلمرو كلیسای كاتولیك آن زمان كه پر از خرافه های افیون گر عقل و تفكر و انسانیت شده بود ؛ خلق گردید . تفكر دین حد اكثری  را به جدال طلبید و چالشی در مقابل این تفكر شد . البته حكومت ظالمانه ی كلیسای كاتولیك نیز در خاق این تفكر نقشی بسیار تعیین كننده داشت .
آری كلیسا در آن زمان به عنوان سدی بسیار عظیم در مقابل تفكر و تعقل و علم بود و كلام خودش را معیار علم میدانست و در مقابل كشفیات بدیهی علوم سرسختی نشان میداد و مانع پیشرفت بود .
مارتین لوتر
 به عنوان كشیشی آلمانی و روشنفكر آمد و تحولی ایجاد نمود و جسورانه در مقابل كلیسا ایستاد و معارف افیونگر و تحریف شده ی كاتولیك را معارفی پوچ و خرافه خواند و مكتبی نو بنا نهاد كه بعدا از او و پیروانش به عنوان پروتستان یاد میكردند .
از اینجا بود كه تفكر دین حد اقلی (سكولاریسم) ایجاد شد و دین را عرفی كردند و به اعماق پستوهای فردی تبعیدش نمودند.و گفتند دین باید در امور فردی خلاصه شود و در امور كلان جامعه و حكومت نباید دخالت كند.
در ایران و جوامع اسلامی نیز این تفكر نفوذ كرد و با اسلام فرحیخته ی طرفدار علم ، این معامله را كردند و اسلام را در مقام كاتولیك منحرف خرافه پذیر نهادند و خاصیت و هویتش را از آن سلب نمودند . درست در ترجمه های كتب غربی با این عنوان كاتولیك را اسلام ، كشیش را روحانی و ملا و كلیسا را مسجد ترجمه كردند . بدون اینكه به تفاوت های ماهوی این امور دقت كرده باشند.
و این بود بزرگترین خلط تاریخ بشر كه سكولاریزم را بزگترین شبهه و فتنه ی آخر الزمان می نامند .



سه شنبه 20 مهر 1389 | نظرات ()


موضوعات

جنگ نرم

مهدویت

مذهبی

پیوندهای روزانه

وبلاگ حاج علی

مطالب اخیر

تغییر وبلاگ

م ن ت ظ ر چیست؟

سیر تاریخی اورشلیم و نامگذاری آن به بیت المقدس و ارض موعود

ثبت لحظه بلعیده شدن ستاره توسط یک سیاهچاله عظیم

علت کاهش تولد ستارگان/ شیرهای گاز ستاره ساز جهان بسته شدند

ناگفته هایی درباره مختار ثقفی

چگونگی تسخیر جهان با یاران كم

چرا حضرت مهدی موعود(ع) مظلوم‌ترین فرد عالم است؟

برگ‏هایى ازتاریخ روم مادر امام زمان علیه السلام

به بهانه برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های آمریکا(CUPA AMERICA)،/قسمت1

سحر سامری قسمت آخر/فحشا و خون

پاسخ آیت الله جوادی آملی به چهار پرسش درباره امام زمان (عج)

اولین جملات حضرت مهدی (عج) پس از ظهور

کوهی که حضرت سلیمان، جن ها را در آن زندانی می کرد + تصاویر

خدایا، امام زمان(عج) را به آرزوهایش برسان

آرشیو مطالب

آذر 1391

شهریور 1390

مرداد 1390

تیر 1390

خرداد 1390

اردیبهشت 1390

فروردین 1390

اسفند 1389

بهمن 1389

آذر 1389

آبان 1389

مهر 1389

نویسندگان

anaj

پیوند ها

مکتب الشهدا

گل نرگس

دانشنامه مهدویت

آمار سایت

بازدیدهای امروز :
بازدیدهای دیروز :
كل بازدیدها :
كل مطالب :

امکانات جانبی

RSS 2.0

لوگوی دوستان